Pagina's

10 november 2014

een cirkelsjaal x 3

Van nummer 1 zijn geen foto's. Ik dacht, hoe moeilijk kan het zijn ... ik neem een strook fleece van 20 cm breed zet de uiteinden aan elkaar, ik doe hetzelfde met een strook tricot ... deze twee cirkels stik ik met de goede kanten tegen elkaar ... keren ... en klaar.  NOT! Je krijgt een lange tunnel in plaats van een cirkelsjaal. Mijn wiskundig inzicht is geen bal waard, het werd nog maar eens bewezen :-)  Haha, echt ... zooooooo simpel en zooooo mislukken, zoooo slecht gezind dat ik was :-) 

Toch maar effe surfen dus en bij Toertjes&pateekes vond ik, verstopt in de comments, een paar lijntjes uitleg die ik nodig had :-)  Je vertrekt van een tunnel en komt uit bij een cirkelsjaal ...

Echt, een kwartiertje werk!
Sjaal 1 werd opengeknipt en rap rap terug ineen gestoken ... maar mijn goesting was over, dus 't resultaat was navenant.
Sjaal 2 is helemaal wat het moet zijn!
En nummer 3 ook ... maar mijn kleinste model wil 'm niet aandoen.  Enfin, ondertussen na heel lang aandringen en proberen wel ... maar daar dan nog eens een foto van maken, da's er helemaal over.  Ik citeer mijn 2-jarig model: Neen! Ni foto! Nee! Ok dan :-)



Sjaal nummer 1 werd gemaakt in busjestricot van Froy&Dind met aan de andere kant nicky velours.  Heel zacht, maar het blinkt wat te veel voor een jongen vond ik.

Nummer twee en drie zijn gemaakt in nieuwe Lillestoff-tricot met een laagje bruine fleece. 
Allemaal van Bobby Sewing, achter mijn hoek, zo handig, zoooo slecht voor de portemonnee ... :-)



1 opmerking:

eva maria zei

Hahaha, ik had dat ook eens: zo een gemakkelijke cirkelsjaal maken en er geen bal van snappen :-) Ik heb ook niks logisch verstand he. Deze zijn geslaagd, echt mooi!